Tworzenie kursów

  • by
< Powrót
Spis treści

W tej instrukcji pokażemy jak tworzy się kursy.

Na platformie można umieszczać kursy składające się ze slajdów przygotowanych w formacie SCORM lub PDF. Stworzenie kursu w formacie SCORM wymaga użycia specjalnego oprogramowania, o którym piszemy na naszym blogu. Do przygotowania PDFa wystarczy zwykły PowerPoint.

Tworzenie kursu

Kliknij z ikonę profilu i wybierz rolę Redaktora.

Przejdź do zakładki Szkolenia, wybierz swój przedmiot i kliknij w „+”.

Wybierz z menu Kurs PDF.

Wprowadź tytuł, krótki opis oraz autora. Jeśli chcesz powiadomić studentów o tym kursie, włącz opcję: Wyślij powiadomienie do studentów. Możesz również wprowadzić swój obrazek, zmienić przedmiot, dodać tag oraz punkty. Więcej o dodawaniu punktów przeczytasz tutaj.

Po kliknięciu Zapisz, kurs pojawi się na liście. Teraz możesz zacząć jego edycję. Kliknij w ikonę ołówka.

Kliknij w Dodaj lekcję.

Kliknij w ikonę ołówek, aby wybrać plik PDF z dysku swojego komputera. Po wgraniu pliku, wpisz tytuł lekcji i kliknij Zapisz.

Wskazany przez Ciebie PDF zacznie się konwertować na slajdu. To może chwilę potrwać. Czas konwersji zależy od wielkości pliku.

Po zakończeniu konwersji, Twój PDF jest już gotowy do przeglądania. Do przechodzenia między slajdami służą strzałki nawigacyjne i kropki na dole ekranu. Możesz również włączyć tryb pełnoekranowy. Kurs może składać się z wielu lekcji. Aby dodać kolejną lekcję kliknij Dodaj lekcję i powtórz całą procedurę.

Po zakończeniu edycji kursu przejdź do zakładki Edycja, wybierz program swojej klasy i udostępnij kurs. Więcej o udostępnianiu materiałów przeczytasz tutaj.

Dodatkowe funkcje

W menu kursu znajdują się dodatkowe funkcje:
– ciekawe pytania
– pliki do pobrania
– słowniczek

Ciekawe pytania

Aby stworzyć ciekawe pytanie, wybierz ikonę Znak zapytania, a następnie kliknij w „+”.

Wprowadź treść pytania, odpowiedź i kliknij zapisz.

Pliki do pobrania

Aby dodać pliki do pobrania, wybierz ikonę Strzałka, a następnie kliknij w „+”.

Kliknij w ikonę ołówek i wybierz plik z dysku swojego komputera, wprowadź nazwę i opis. Kliknij Zapisz.

Słowniczek

Aby dodać hasło do słowniczka, wybierz ikonę Książka, a następnie kliknij w „+”.

Wprowadź hasło i jego definicję. Kliknij Zapisz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *