Wideokonferencja

Jesteś tutaj
< Powrót

Wideokonferencja oparta jest o system BigBlueButton i umożliwia prowadzenia wirtualnych spotkań. Możesz ją dodać jako blok do artykułu. Więcej na temat tworzenia artykułów przeczytasz tutaj.

1. Wybierz rolę Redaktora w menu wyboru roli.

redaktor

2. Wejdź do zakładki Biblioteka i wybierz artykuł, do którego chcesz dodać wideokonferencję. Kliknij w ikonę Ołówka, aby rozpocząć edycję.

3. Kliknij w Dodaj blok i wybierz Wideokonferencję.

4. Wpisz tytuł, opis, dzień i godzinę rozpoczęcia oraz czas trwania. W wideokonferencji może wziąć maksymalnie 30 uczestników. Kliknij Zapisz.

5.  Zapisz wideokonferencję.

6. Aby rozpocząć wideokonferencję, kliknij w button „Rozpocznij i dołącz”. Wideokonferencja otworzy kartę z BigBlueButton. Od tego momentu do wideokonferencji mogą dołączać uczestnicy.

7. Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić po wejściu do BigBlueButtona, to włączenie mikrofonu. Kliknij w Używam mikrofonu.

8. Jeśli usłyszysz swój głos w głośniku, kliknij Tak. W przeciwnym razie musisz zmienić ustawienia mikrofonu w swoim komputerze.

9. Jeśli menu BigBlueButtona wyświetla się po angielsku, możesz zmienić język na polski w ustawieniach. Kliknij w te trzy kropki na górze ekranu i wybierz Settings.

10. Zmień język na polski i kliknij Save.

Sekcje

Ekran BigBlueButtona podzielony jest na trzy sekcje:
– w pierwszej sekcji zobaczysz listę studentów
– w środkowej sekcji możesz prowadzić chat
– prawa sekcja jest tablicą, po której możesz pisać, wyświetlać prezentacje, współdzielić swój ekran i prowadzić wideo rozmowy.

Ustawienia

Kliknij w ikonę Trybik, aby zarządzać ustawieniami dla studentów. Masz do dyspozycji szereg opcji. Możesz wyciszyć lub blokować uczestników spotkania, tworzyć podgrupy.

Czat publiczny

Kliknij w Czat publiczny, aby prowadzić rozmowę z uczestnikami na czacie.

Wspólne notatki

Kliknij we Wspólne notatki, aby tworzyć notatki. Notatki są wspólne dla wszystkich uczestników spotkania.

Wirtualna tablica

Wirtualna tablica służy do wyświetlania prezentacji, pisania i rysowania. Aby zacząć rysować, zmień slajd domyślnej prezentacji.

Kliknij w boczną paletę z narzędziami tablicy. Wybierz ołówek lub inne narzędzie i do dzieła. Wszystko co tutaj narysujesz lub napiszesz jest widoczne dla uczestników spotkania.

Prezentacja

System umożliwia wgranie własnej prezentacji, którą możesz wyświetlić na wirtualnej tablicy. Aby dodać własną prezentację kliknij w „+” i wybierz Prześlij prezentację.

Wgraj plik – najlepiej w formacie PPT lub PDF.

Twoja prezentacja pojawi się na wirtualnej tablicy.

Współdzielenie ekranu

Dzięki tej funkcji uczestnicy spotkania mogą zobaczyć zawartość ekranu Twojego komputera. Aby rozpocząć współdzielenie ekranu, kliknij w ikonę Udostępnij ekran.

Wybierz, czy chcesz udostępniać cały ekran, pojedyncze okno, czy zakładkę przeglądarki. Kliknij Share.

Wideo

Dzięki tej funkcji możesz prowadzić spotkanie przy użyciu kamerki internetowej. Aby uruchomić wideo, kliknij w ikonę Dołącz wideo.

Wprowadź ustawienia kamery i kliknij Rozpocznij udostępnianie.

Zakończenie spotkania

Spotkanie zakończy się automatycznie po upływie czasu, który został wprowadzony w ustawieniach. Możesz jednak zakończyć ją w dowolnym momencie. Kliknij w trzy kropki i wybierz opcję Zakończ spotkanie.

Dodatkowe informacje

Więcej na temat możliwości systemu BigBlueButton dowiesz się z tutoriali zamieszczonych na tej stronie.

Previous Ankiety
Next Testy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *